Szukaj na tym blogu

niedziela, 29 czerwca 2014

Metody mycia włosów

Kiedyś myślałam, że wystarczy umyć włosy i już. No i odżywkę nałożyć, poczekać i spłukać.
Okazuje się, że metod mycia włosów jest kilka.


Znam przynajmniej 4 metody mycia włosów:
1- metoda najzwyczajniejsza czyli myjemy szamponem i nakładamy odżywkę
2- metoda kubeczkowa, której nie próbowałam, ale podobno jest bardzo dobra dla szamponów tzw tępych. W kubeczku mieszamy szampon z wodą i tak rozcieńczonym szamponem myjemy włosy. Jest to metoda doskonała dla tępych szamponów np BabyDreams, które wówczas bardzo dobrze się pienią.Oczywiście następnie nakładamy odżywkę. Ta metoda polecana jest także dla wrażliwych skalpów. Im bardziej rozcieńczony szampon, tym mniej podrażnia.
3- metoda OMO - moja ulubiona - najpierw myjemy odżywką ( 2-3 minuty trzymamy tą odżywkę na włosach ) , następnie myjemy szamponem, a następnie nakładamy znów odżywkę na dłużej . 
4- metoda mycia samą odżywką, do której ja osobiście nie jestem do końca przekonana. Jest to metoda do bardzo delikatnego mycia włosów.

Ilość myć jest uzależniona od własnych upodobań. Ja preferuję 2 razy pod rząd. Wtedy najlepiej się oczyszczają i skóra i włosy.
Częstotliwość mycia jest uzależniona od rodzaju włosów, niektórzy muszą je myć jak ja codziennie,  a niektórzy mogą co 2 -3 - 7 dni.

Metoda OMO ( Odżywka Mycie Odżywka ) jest optymalna, jest dość delikatna ale i dokładnie czyści moje włosy i skórę.

Na sam koniec mycia - płukanka, o której pisałam Tutaj.

I włosy są przyjemnie czyste :)

Należy też pamiętać, żeby susząc włosy ręcznikiem nie trzeć ich, najpierw trzeba je wyżąć rękoma, a następnie owinąć w ręcznik i je wycisnąć w niego. Nie trzeć. Tarcie włosów powoduje, że staną się matowe i łamliwe. 

Oczywiście nie jest obojętne jakim szamponem myje się włosy, ale o szamponach będzie w następnym poście. 




1 komentarz:

  1. No właśnie ! fajny wpis ! spróbuję na pewno metody OMO, wygląda ciekawie.

    OdpowiedzUsuń