Szukaj na tym blogu

sobota, 24 maja 2014

Pijąc siemię lniane...



Wiele przeczytałam w internecie na temat świetnego działania siemienia lnianego. Na zdrowie, na włosy, na paznokcie.

Jak zwykle wszystko muszę przetestować na sobie , zaczęłam je pić, na efekty nie musiałam długo czekać ...



SIEMIĘ LNIANE OD WEWNĄTRZ : 

Siemię lniane piję od 2 miesięcy. Jestem nim oczarowana. 
Szczerze wszystkim polecam.

Niestety z glutkiem nie dałam rady. Znalazłam więc inny sposób przyrządzania, który akurat mnie bardzo przypadł do gustu.
Całe ziarenka parzę przez 15 min. Zalewam je wrzącą wodę ( ok 1 łyżkę na szklankę wody ) , odstawiam i po 15 minutach mam już gotowy roztwór do picia.
Woda jest minimalnie gęstsza od normalnej wody i bardzo smaczna.
Ale najlepsze są z tego wszystkiego ziarenka, które uwielbiam.

Po tej kuracji ( po ok miesiącu )  zauważyłam :
- dużo szybszy przyrost włosa
- większy połysk włosa
- pojawiły się baby hair ( o co mi szczególnie chodziło )
- mniej wypadają włosy  ( i o to mi chodziło )
- paznokcie zrobiły się bardzo twarde, nie kruszą się, nie łamią, nie ma zadziorków
- paznokcie zaczęły bardzo szybko rosnąć ( rewelacja ! )
- przestałam się przeziębiać !
 

piję więc dalej...  :))))


 SIEMIE LNIANE ZEWNĘTRZNIE 
siemię lniane zewnętrznie można stosować na włosy, stopy, paznokcie, twarz.
Ma ono działanie nawilżające, skóra po nim jest bardzo gładka.

na dłonie i paznokcie: 
siemię nawilża i regeneruje skóre na dłoniach. Zagotowane siemię lniane ( glutek )  wraz z ziarenkami schładzamy ( ja jeszcze trochę je rozwadniałam ) tak aby można było wsadzić  w nie dłonie.
Wlewamy do miseczki i moczymy dłonie.
30 min.
Skórki wokół paznokci są nawilżone i nie zadzierają się !

Na twarz 
nie robiłam maseczki na twarz, nie będę więc o tym pisała, wiem tylko , że wiele osób ją robiło z dobrymi efektami.
Na twarz nakłada się ziarenka.

Na stopy. 
maseczka z siemieniowego glutka na stopki działa fantastycznie. Nawilża !
Gotujemy siemię jak na dłonie i wlewamy do dużej miski. Moczymy stopki 30 min.
Skóra jest miła i nawilżona.

Na włosy.
Tutaj kompletnie się nie sprawdziło. Maseczka z glutka ( bez ziarenek ) obciążyła mi włosy i strasznie przyklapły. 



Mimo to ...
Polecam wszystkim bardzo kurację z siemienia lnianego , szczególnie wewnętrznie. Jest ono niezbędna dla naszego zdrowia !



Siemię dobrze działa również na nasze zdrowie :  żołądek i przewód pokarmowy, nawilża sluzówkę dróg oddechowych. zawiera niezbędne kwasy Omega-3, który dzięki obecności w ziarnie sporych ilości witaminy E, zwanej witaminą młodości

a poza tym zawiera:

- cynk będący niezbędnym składnikiem około 200 enzymów organizmu ludzkiego

- fitoestrogeny - roślinne naturalne hormony, które, między innymi, łagodzą objawy menopauzy, zapobiegają miażdżycy i osteoporozie, także zmniejszają ryzyko nowotworu piersi, macicy i prostaty

- flawonoidy - barwniki roślinne, które mają zdolność uszczelniania naczyń krwionośnych oraz wykazują działanie rozkurczowe, przeciwzapalne, przeciwutleniające i moczopędne

- fitosterole będące odpowiednikiem ludzkich hormonów płciowych, dzięki czemu mają wpływ na prawidłowe funkcjonowanie gruczołu prostaty

- lecytyna, która jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego

-amigdalina, zwana witaminą B17, znana z niezwykłych właściwości antynowotworowych

-ALA-kwas linolenowy

Jak wiadomo bardzo istotnymi dla naszego zdrowia i życia są kwasy EPA i DHA.

Człowiek potrafi wytwarzać je sam, ale pod warunkiem, że spożyje wcześniej kwas tłuszczowy ALA - protoplastę rodziny omega-3. Z niego bowiem nasz organizm potrafi wytworzyć kwas EPA, z EPA z kolei - kwas DHA, z DHA zaś eikozanoidy omega-3.

Siemie lniane może pomóc w opanowaniu dominacji estrogenu, a także wynikającego z niej zatrzymywania wody oraz tycia!!! Czyli działa odchudzjąco !!!

Ponadto nasiona lnu zawierają błonnik rozpuszczalny i nierozpuszczalny.

Wymienione składniki powodują , że siemię lniane nie tylko odżywia ale i leczy.  

Obniża poziom cholesterolu we krwi, upośledza wchłanianie glukozy w przewodzie pokarmowym.

Ma ono właściwości przeciwmiażdżycowe, przeciwnowotworowe, przeciwzapalne.



 Nic dodać nic ująć.
Siadać i pić i jeść siemię lniane !




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz